Білім беру мекемесінде мүмкіндігі шектеулі балаларға толерантты қатынасты қалыптастыру

2230
Adyrna.kz Telegram

Мүмкіндігі шектеулі баланың дамуында біріншілік даму ақауларына қоршаған орта факторлары маңызды рөл атқарады.  Оңалту жұмыстарының нәтижелі болуы мамандардың және қоғамның қарапайым мүшелерінің мүмкіндігі шектеулі балалардың да қабілеті бар және дені сау балалармен тең құқықтарына деген көзқарасына байланысты.  Соңғы кездері толеранттылық мәселесі бұқаралық ақпарат құралдарында, мемлекеттік және халықаралық деңгейде кеңінен жариялануда.  Дәл толеранттылық бүгінде мемлекеттік құрылымды, әлеуметтік құрылымдарды және жеке мінез-құлық және болмыс стратегияларын ізгілендіру мен әлеуметтік-мәдени тепе-теңдік жолында бағыттайтын халық өмірінің ең күшті реттеушісіне айналуы тиіс.  1995 жылы БҰҰ қабылдаған «Толеранттылық қағидаттарының декларациясында» келісімге келудің тиімді жолдарының бірі толерантты тұлғаны тәрбиелеу екені баса айтылған.  1.1-бапта толеранттылық «біздің әлемдік мәдениеттердің бай алуан түрлілігін, өзімізді таныту формаларымызды және адам даралығын көрсету тәсілдерін құрметтеу, қабылдау және түсіну» деп түсіндіріледі.  Оған білім, ашықтық, қарым-қатынас және ой, ар-ождан, сенім бостандығы ықпал етеді.  Толеранттылық – әртүрліліктегі үйлесімділік...».  1.2-бапта «Толеранттылық – бұл жеңілдік, индульгенция немесе индульгенция емес.  Толеранттылық – бұл ең алдымен адамның жалпыға бірдей құқықтары мен негізгі бостандықтарын тану негізінде қалыптасқан белсенді қатынас.  Ешбір жағдайда төзімділік осы негізгі құндылықтарға қол сұғуды ақтай алмайды.  Толеранттылықты жеке адамдар, топтар және мемлекеттер көрсетуі керек»

 Біздің елімізде әртүрлі санаттағы мүгедек балаларды оқытуға арналған арнайы (түзету) оқу орындарының жеткілікті дамыған желісі бар. Мүмкіндігі шектеулі баланың білім алу құқығын олардың қалыпты дамып келе жатқан құрдастарымен біріктірілген білім беруін ұйымдастыру арқылы жүзеге асыруға болады.

 Осыған байланысты ерекше қажеттіліктері бар балаларға қатысты білім беру мекемесін дамытудағы орталық міндеттердің бірі педагогтар, мамандар, ата-аналар арасында толеранттылықты қалыптастыру бүгінгі таңда ең өзекті мәселелердің бірі.

 Білім беру процесіне қатысушылардың ерекше қажеттіліктері бар балаларға қатысты толерантты қарым-қатынасын қалыптастыру үдерісін, бір жағынан, білім беру ұйымының басшысы, ал екінші жағынан, мамандар мен оқытушылар жүзеге асырады.

Пікірлер